O czym marzy każdy przedsiębiorca, który postanawia otworzyć i rozkręcić własny biznes? O tym, że jego produkty zobaczą, poznają i polubią klienci, jak najszersze grono klientów. Jak podpowiadają statystyki, największe rzesze konsumentów robiących zakupy w Internecie, zagląda na portal aukcyjny Allegro – i w jego wyszukiwarkę wpisuje nazwy przedmiotów, które są im potrzebne. To tam mogą natrafić na profil sklepu, w którym zdecydują się coś zamówić, dlatego to właśnie tam warto swój asortyment przedstawić – zakładając profil sklepu. To może być drugi kanał sprzedażowy dla kogoś, kto dotąd miał tylko własną stronę internetową – i w związku z tym może pojawić się wątpliwość, czy obsłużenie dwóch kanałów jednocześnie nie będzie zbyt kłopotliwe. Nie musi – wystarczy skorzystać z pewnego sprytnego rozwiązania.
Jak menadżer Allegro usprawni działanie firmy?
Sprawna sprzedaż, zadowoleni i wciąż wracający klienci – to podstawy dobrze działającego sklepu, także tego internetowego. Ale to nie znaczy, że jego właściciel musi 24 godziny na dobę przyjmować zamówienia spływające jednocześnie do dwóch witryn, ani też że musi samodzielnie gromadzić, przeliczać i porządkować dane. O to, żeby nie musiał robić takich rzeczy, dbają platformy sprzedażowe, które przygotowują z myślą o e-przedsiębiorcach specjalne narzędzia do automatyzacji internetowej sprzedaży. Taką platformą jest na przykład ErpBox – i to stamtąd można pozyskać menadżera Allegro.
To narzędzie potrafi wyręczyć już w najbardziej prozaicznych czynnościach: takich jak uzupełnianie pól informacyjnych, a nawet w dołączaniu zdjęć do opisu produktu. Poza tym zbierze informacje od wszystkich klientów, uporządkuje je i zaprowadzi tym samym porządek w danych. W ten sposób tworzy bazę informacji, które można dowolnie przeglądać, filtrując dane pod kątem:
- wystawionych aukcji
- cen ofert
- ilości produktów.
Z takim pomocnikiem można zaoszczędzić czas na czynnościach, które wymagają dużo uwagi i czasu, a jednocześnie są tak naprawdę odtwórcze. Z powodzeniem można je przekazać takiemu właśnie pomocnikowi, jak menadżer Allegro.
A co z aukcjami?
Nie zapominajmy, że Allegro dał o się poznać jako portal aukcyjny – i to właśnie możliwość wylicytowania konkretnych towarów tak przyciąga wielu klientów. Również w tej kwestii menadżer Allegro okaże się bardzo pomocny, bo potrafi:
- promować daną aukcję, dzięki wyróżnieniu, pogrubieniu czy podświetleniu
- informować klientów o zakończeniu konkretnej aukcji
- powiadomić właściciela strony, że jakaś oferta jest nie do końca opisana
- przedstawić klientom pełny cennik dostawy.
Warto podkreślić, że menadżer Allegro to narzędzie, które pozostanie aktualne, nawet jeśli sam portal wprowadzi jakieś zmiany w funkcjonowaniu – bo automatycznie swoje funkcjonowanie dostosuje także menadżer, dzięki odpowiedniej aktualizacji. Żeby pozwolić sobie pomóc temu wirtualnemu akcesorium, nie trzeba mieć żadnych specjalnych umiejętności, bo obsługa menadżera Allegro jest intuicyjna. Poza tym, w razie jakiegokolwiek problemu, można zgłosić się do obsługi technicznej ErpBox.