Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś

Typy użytkowników w social mediach – sprawdź, do której z grup się zaliczasz!

Marketing Data publikacji - 12 maja, 2021 Autor - Redakcja Aspiro
Typy użytkowników w social mediach

Marketing internetowy to obecnie jeden z najbardziej skutecznych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów. Do działań promocyjnych w sieci można zaliczyć przede wszystkim prowadzenie blogów firmowych oraz regularne udostępnianie treści w social mediach, takich jak Facebook, Instagram czy Pinterest. My dzisiaj skupimy się właśnie na mediach społecznościowych. Przedstawimy bowiem typy użytkowników występujących na tego typu platformach. Jeśli jesteś zainteresowany tym tematem, zapraszamy do lektury! Sprawdź, do jakiej grupy ty się zaliczasz oraz jakie “korzyści” mają z ciebie niektóre firmy!

Typ nr 1: twórcy

Pierwszy z typów użytkowników mediów społecznościowych to tzw. twórca. Jak się można domyśleć, taka osoba bardzo aktywnie korzysta z danych platform. Regularnie umieszcza na swoim profilu nowe posty, dzieli się zdjęciami, opiniami czy ciekawymi linkami znalezionymi w sieci. Twórca bardzo chętnie komentuje, lajkuje oraz udostępnia treści innych użytkowników. Dla wielu firm jest to zatem prawdziwy skarb. Poprzez jego działanie komunikaty przedsiębiorstw mają szansę trafić do dużego grona nowych odbiorców.

Twórcy bardzo często są również administratorami własnych stron czy grup. Do tego typu osób zalicza się również influencerów. Ich działalność w social mediach nie zna zatem granic!

Typ nr 2: rozmówcy (online 24/7)

Kolejny typ użytkowników w social mediach to tak zwani rozmówcy. Sensem ich życia jest oczywiście nawiązywanie kontaktów oraz ciągłe komentowanie treści udostępnianych przez inne osoby czy firmy. Z punktu widzenia przedsiębiorstw grupa ta wcale nie jest jednak niezwykle użyteczna. Rozmówcy wypowiadają się bowiem nie tylko pozytywnie, ale także i negatywnie. Wielokrotnie irytują także innych odbiorców swoją nadgorliwością oraz lekkim przemądrzaniem. 

Typ nr 3: członkowie

Członkowie to bardzo ciekawa grupa użytkowników mediów społecznościowych. Zalicza się do niej bowiem osoby, które zakładają konta na danych platformach tylko po to, by je mieć. Zaspokajają w ten sposób swoją potrzebę przynależności do ogółu. Nie oznacza to jednak, że wcale się nie udzielają. Jest bowiem odwrotnie – są bardzo aktywni, jednak wyłącznie na wybranych przez siebie stronach czy grupach, które zrzeszają osoby o podobnych poglądach czy zainteresowaniach. 

Typ nr 4: kolekcjonerzy

Kim są natomiast kolekcjonerzy? Najprościej mówiąc, są to osoby, które poszukują w mediach społecznościowych wysokiej jakości treści. Byle co raczej ich nie zainteresuje. To, co wpisze się w ich gusta, najczęściej zostaje natomiast zapisane, by móc wrócić do tego później. Kolekcjonerzy dość często udostępniają ciekawe linki swoim znajomym. Z punktu widzenia niektórych firm, bywają zatem naprawdę użyteczni. 

Typ nr 5: hejterzy

Hejterzy występują zarówno w mediach społecznościowych, jak i w innych miejscach w sieci. Są to oczywiście osoby, które jasno wyrażają swoje negatywne opinie. Bywają bardzo krytyczni dla innych użytkowników oraz firm. Hejtowanie wszystkiego i wszystkich to ich główny cel. Przedsiębiorcy nie są zatem nigdy zadowoleni z ich obecności. 

Typ nr 6: duchy (niewidoczni)

Kolejna grupa użytkowników w social mediach to duchy. Takie osoby najczęściej zaliczane są do tzw. stalkerów internetowych. Wiedzą bowiem wszystko, na temat swoich znajomych czy danych marek lub celebrytów. Nikt jednak nie wie, kim są oni sami. Działają bowiem pod przykrywką i ciężko poznać ich tożsamość. 

Typ nr 7: nieaktywni

Na koniec zostawiliśmy tzw. osoby nieaktywne. Część z nich posiada swoje profile, jednak w ogóle z nich nie korzysta lub korzysta sporadycznie. Prawie nigdy nie komentują postów, nie zostawiają też pod nimi żadnych reakcji. Udostępnianie informacji o sobie również nie jest im do niczego potrzebne.

Jak myślisz, do której z tych grup zaliczasz się właśnie ty?

Organizacja przestrzeni do nauki w domu

admin

Zapraszamy do skorzystania z zasobów serwisu internetowego aspiro.net.pl, gdzie redaktorzy z pasją i profesjonalizmem tworzą treści związane z biznesem, finansami i marketingiem. Nasz zespół składa się z ekspertów, którzy posiadają bogate doświadczenie w swoich dziedzinach, co pozwala nam oferować merytoryczne i wyczerpujące artykuły.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?