Strona główna Marketing Jak przygotować kampanię z wykorzystaniem gadżetów reklamowych?
gadżety reklamowe

Jak przygotować kampanię z wykorzystaniem gadżetów reklamowych?

by Redakcja Aspiro

Kampanie promocyjne z wykorzystaniem gadżetów reklamowych należą do tradycyjnych form kampanii marketingowych. Jednak i w przypadku tak popularnych kampanii łatwo o błędy. Na szczęście można ich uniknąć kierując się kilkoma prostymi zasadami.

O czym warto pamiętać zamawiając gadżety reklamowe? Jakich kroków w procesie nie warto ignorować? Przygotowaliśmy krótki poradnik dla wszystkich marketerów zainteresowanych tą formą kampanii marketingowych.

Analiza potrzeb firmy

Kampania z wykorzystaniem gadżetów reklamowych powinna rozpocząć się od analizy potrzeb. Jakie obszary wymagają dokładnego sprawdzenia? Przede wszystkim są to:

  • ustalenie celu kampanii,
  • określenie grupy docelowej,
  • określenie potrzeb grupy docelowej,
  • określenie sposobu dotarcia do grupy docelowej,
  • określenie okazji z jakiej wręczane są upominki firmowe.

Dzięki analizie możliwe jest określenie czego tak naprawdę potrzeba do skutecznej kampanii i wybór najlepszych możliwych gadżetów. Nie trzeba przecież nikogo przekonywać, że zupełnie inne gadżety reklamowe przygotowuje się na targi a zupełnie inne na prezenty dla klientów z okazji świąt. Znaczenie ma również wiek odbiorców, ich zainteresowania, etc. Idealnym rozwiązaniem jest taki wybór gadżetów, aby odpowiadały wszystkim wynikom analizy i dodatkowo wpisywały się w model biznesowy firmy.

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie budżetu jaki można przeznaczyć na gadżety reklamowe. Dopiero porównanie potrzeb z możliwościami daje odpowiedź na pytania dotyczące ostatecznego kształtu kampanii reklamowej.

Analiza rynku gadżetów reklamowych

Rynek gadżetów reklamowych jest bardzo duży. Na rynku istnieją firmy, które specjalizują się w produkcji określonych typów upominków- np. prezentów masowych lub artykułów markowych dedykowanych wyjątkowym klientom. Istnieją także firmy specjalizujące się w obsłudze określonego segmentu klientów. Jedne agencje wolą klientów  ogólnokrajowych z ogromnymi budżetami reklamowymi. Inne wybierają klientów z segmentu SME. A jeszcze inne specjalizują się w obsłudze mikroprzedsiębiorstw i startupów. Dlatego warto poznać ofertę wielu agencji.

Warto wybrać dostawcę, którego profil działalności odpowiada potrzebom firmy i którego pracownicy są zaangażowani w obsługę swoich klientów.. W przeciwnym razie proces zamówienia i dostarczenia upominków może znacząco wydłużyć się w czasie, a same gadżety mogą być mało atrakcyjne. Także cenowo.

Zamówienie próbek gadżetów reklamowych

Czy warto kupować kota w worku? Na pewno nie. Wprawdzie dostawcy gadżetów reklamowy wysyłają klientom piękne katalogi, ale nic nie zastąpi organoleptycznego sprawdzenie gadżetu. Dlatego przed zamówieniem warto poprosić o próbki. Dzięki temu możliwe jest sprawdzenie czy gadżet rzeczywiście odpowiada potrzebom, czy jest odpowiedniej jakości i czy jego funkcjonalność odpowiada potrzebom firmy.

Negocjowanie warunków dostawy gadżetów reklamowych

Ostatnim krokiem jest negocjowanie warunków z dostawcą. W wielu przypadkach warto wykorzystać efekt skali, dzięki któremu można wynegocjować atrakcyjne warunki. Można również zdecydować się na długoterminową współpracę, dzięki której również możliwe jest uzyskanie atrakcyjnych cen.

Zobacz także

Zostaw komentarz