Marketing

Jak przygotować kampanię z wykorzystaniem gadżetów reklamowych?

Jak przygotować kampanię z wykorzystaniem gadżetów reklamowych?

Kampanie promocyjne z wykorzystaniem gadżetów reklamowych należą do tradycyjnych form kampanii marketingowych. Jednak i w przypadku tak popularnych kampanii łatwo o błędy. Na szczęście można ich uniknąć kierując się kilkoma prostymi zasadami.

O czym warto pamiętać zamawiając gadżety reklamowe? Jakich kroków w procesie nie warto ignorować? Przygotowaliśmy krótki poradnik dla wszystkich marketerów zainteresowanych tą formą kampanii marketingowych.

Analiza potrzeb firmy

Kampania z wykorzystaniem gadżetów reklamowych powinna rozpocząć się od analizy potrzeb. Jakie obszary wymagają dokładnego sprawdzenia? Przede wszystkim są to:

  • ustalenie celu kampanii,
  • określenie grupy docelowej,
  • określenie potrzeb grupy docelowej,
  • określenie sposobu dotarcia do grupy docelowej,
  • określenie okazji z jakiej wręczane są upominki firmowe.

Dzięki analizie możliwe jest określenie czego tak naprawdę potrzeba do skutecznej kampanii i wybór najlepszych możliwych gadżetów. Nie trzeba przecież nikogo przekonywać, że zupełnie inne gadżety reklamowe przygotowuje się na targi a zupełnie inne na prezenty dla klientów z okazji świąt. Znaczenie ma również wiek odbiorców, ich zainteresowania, etc. Idealnym rozwiązaniem jest taki wybór gadżetów, aby odpowiadały wszystkim wynikom analizy i dodatkowo wpisywały się w model biznesowy firmy.

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie budżetu jaki można przeznaczyć na gadżety reklamowe. Dopiero porównanie potrzeb z możliwościami daje odpowiedź na pytania dotyczące ostatecznego kształtu kampanii reklamowej.

Analiza rynku gadżetów reklamowych

Rynek gadżetów reklamowych jest bardzo duży. Na rynku istnieją firmy, które specjalizują się w produkcji określonych typów upominków- np. prezentów masowych lub artykułów markowych dedykowanych wyjątkowym klientom. Istnieją także firmy specjalizujące się w obsłudze określonego segmentu klientów. Jedne agencje wolą klientów  ogólnokrajowych z ogromnymi budżetami reklamowymi. Inne wybierają klientów z segmentu SME. A jeszcze inne specjalizują się w obsłudze mikroprzedsiębiorstw i startupów. Dlatego warto poznać ofertę wielu agencji.

Warto wybrać dostawcę, którego profil działalności odpowiada potrzebom firmy i którego pracownicy są zaangażowani w obsługę swoich klientów.. W przeciwnym razie proces zamówienia i dostarczenia upominków może znacząco wydłużyć się w czasie, a same gadżety mogą być mało atrakcyjne. Także cenowo.

Zamówienie próbek gadżetów reklamowych

Czy warto kupować kota w worku? Na pewno nie. Wprawdzie dostawcy gadżetów reklamowy wysyłają klientom piękne katalogi, ale nic nie zastąpi organoleptycznego sprawdzenie gadżetu. Dlatego przed zamówieniem warto poprosić o próbki. Dzięki temu możliwe jest sprawdzenie czy gadżet rzeczywiście odpowiada potrzebom, czy jest odpowiedniej jakości i czy jego funkcjonalność odpowiada potrzebom firmy.

Negocjowanie warunków dostawy gadżetów reklamowych

Ostatnim krokiem jest negocjowanie warunków z dostawcą. W wielu przypadkach warto wykorzystać efekt skali, dzięki któremu można wynegocjować atrakcyjne warunki. Można również zdecydować się na długoterminową współpracę, dzięki której również możliwe jest uzyskanie atrakcyjnych cen.

Udostępnij