Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś

Tworzenie wartościowego contentu: Jak pisać artykuły, które angażują

Marketing Data publikacji - 17 listopada, 2023 Autor - Redakcja Aspiro
Tworzenie wartościowego contentu


W jaki sposób pisać wartościowe treści, które z jednej strony zaciekawią czytelników i sprawią, że nasza firma będzie traktowana jak ekspertów? To nie takie proste, zważywszy na fakt, że content pisany na stronach internetowych i blogach musi być dodatkowo zoptymalizowany pod wymogi SEO. Przedstawiamy trzy najważniejsze etapy, przez które powinien przejść każdy tekst.

Na początku dokładnie zaplanuj swój artykuł

Zanim w ogóle przystąpimy do pisania nowego artykułu, warto go szczegółowo zaplanować. W końcu pisanie dla samego pisania nie mieści się w ramach przemyślanej strategii content marketingowej, która ma przecież pewien cel do osiągnięcia.

A zatem co warto zaplanować? Przede wszystkim:

  • Profil odbiorcy naszego artykułu – czy to osoby z branży? A może nowi, potencjalni klienci, którzy wymagają podstawowej wiedzy w temacie związanym z naszą ofertą produktową?
  • Cel treści – czy będzie to artykuł ekspercki, którego celem jest zwiększenie wiedzy na temat danego zagadnienia? A może chcemy napisać tekst reklamowy, który ma zachęcić do skorzystania z naszej oferty? Na samym początku warto wiedzieć, gdzie nasz artykuł będzie opublikowany. Nieco inaczej podejdziemy do branżowego wpisu na naszym blogu a nieco inaczej do artykułu sponsorowanego, który zostanie opublikowany na popularnym serwisie internetowym.
  • Tytuł artykułu – to jedno z największych wyzwań dla autora tekstu. Na szczęście na pomoc przychodzą nam niezliczone źródła, takie jak konkurencja, uwagi internautów, a nawet narzędzia SEO, które na podstawie fraz wyszukiwanych podsuwają nam ciekawe tematy artykułów.

Odpowiedzi na te pytania pozwolą na przygotowanie wstępnego briefu, na podstawie którego z łatwością zaczniemy tworzenie ciekawego artykułu.

Jak napisać ciekawy i nietuzinkowy artykuł, który nie zanudzi czytelnika?

Internet pełen jest mniej lub bardziej ciekawych artykułów. Nie ma jednak przypadku w tym, że ta druga grupa jest znacznie lepiej odbierana przez internautów, a przy okazji także przez algorytmy Google. By napisać ciekawy artykuł, warto samodzielnie sprawdzić, co nam się tak naprawdę podoba.

Czy lubimy czytać artykuły bogate w długie, wieloskładnikowe zdania? Czy suche informacje, bez odniesienia do praktyki faktycznie zachęcają do kontynuowania czytania? Czy lubimy, gdy w kolejnym artykule podawane są dokładnie takie same informacje, co więcej, przedstawione w identyczny sposób? Z pewnością nie.

Jeśli więc chcemy zainteresować czytelników, musimy postawić na unikalność, nietuzinkowość, a w wielu przypadkach także na wyjście poza utarty schemat. Dlatego postawmy na storytelling, praktyczne przykłady z życia wzięte, krótkie zdania i optymalną długość treści, która nie zmęczy naszego czytelnika.

Estetyka treści – wygląd artykułu równie istotny

Treść, choć najważniejsza, nie zawsze musi stanowić jedyny powód, dla którego czytelnik po raz kolejny powraca na naszą stronę lub bloga w celu sprawdzenia, co nowego jest publikowane. Za przyciągnięcie nowych czytelników i zainteresowanie ich w równiej mierze odpowiedzialna jest strona graficzna.

Przed opublikowaniem treści zajmijmy się odpowiednim formatowaniem tekstu, z użyciem nagłówków, pogrubień, list punktowanych. Nie zapomnijmy także o grafikach, infografikach i innych multimediach, zapewniających większe zainteresowanie treściami.

Kierując się tymi wskazówkami zyskujemy większe szanse na to, by nasze treści były znacznie bardziej angażujące, niż to, co publikuje nasza konkurencja.

Materiał zewnętrzny

Co to jest landing page

admin

Zapraszamy do skorzystania z zasobów serwisu internetowego aspiro.net.pl, gdzie redaktorzy z pasją i profesjonalizmem tworzą treści związane z biznesem, finansami i marketingiem. Nasz zespół składa się z ekspertów, którzy posiadają bogate doświadczenie w swoich dziedzinach, co pozwala nam oferować merytoryczne i wyczerpujące artykuły.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?