Na początku dokładnie zaplanuj swój artykuł
Zanim w ogóle przystąpimy do pisania nowego artykułu, warto go szczegółowo zaplanować. W końcu pisanie dla samego pisania nie mieści się w ramach przemyślanej strategii content marketingowej, która ma przecież pewien cel do osiągnięcia.
A zatem co warto zaplanować? Przede wszystkim:
- Profil odbiorcy naszego artykułu – czy to osoby z branży? A może nowi, potencjalni klienci, którzy wymagają podstawowej wiedzy w temacie związanym z naszą ofertą produktową?
- Cel treści – czy będzie to artykuł ekspercki, którego celem jest zwiększenie wiedzy na temat danego zagadnienia? A może chcemy napisać tekst reklamowy, który ma zachęcić do skorzystania z naszej oferty? Na samym początku warto wiedzieć, gdzie nasz artykuł będzie opublikowany. Nieco inaczej podejdziemy do branżowego wpisu na naszym blogu a nieco inaczej do artykułu sponsorowanego, który zostanie opublikowany na popularnym serwisie internetowym.
- Tytuł artykułu – to jedno z największych wyzwań dla autora tekstu. Na szczęście na pomoc przychodzą nam niezliczone źródła, takie jak konkurencja, uwagi internautów, a nawet narzędzia SEO, które na podstawie fraz wyszukiwanych podsuwają nam ciekawe tematy artykułów.
Odpowiedzi na te pytania pozwolą na przygotowanie wstępnego briefu, na podstawie którego z łatwością zaczniemy tworzenie ciekawego artykułu.
Jak napisać ciekawy i nietuzinkowy artykuł, który nie zanudzi czytelnika?
Internet pełen jest mniej lub bardziej ciekawych artykułów. Nie ma jednak przypadku w tym, że ta druga grupa jest znacznie lepiej odbierana przez internautów, a przy okazji także przez algorytmy Google. By napisać ciekawy artykuł, warto samodzielnie sprawdzić, co nam się tak naprawdę podoba.
Czy lubimy czytać artykuły bogate w długie, wieloskładnikowe zdania? Czy suche informacje, bez odniesienia do praktyki faktycznie zachęcają do kontynuowania czytania? Czy lubimy, gdy w kolejnym artykule podawane są dokładnie takie same informacje, co więcej, przedstawione w identyczny sposób? Z pewnością nie.
Jeśli więc chcemy zainteresować czytelników, musimy postawić na unikalność, nietuzinkowość, a w wielu przypadkach także na wyjście poza utarty schemat. Dlatego postawmy na storytelling, praktyczne przykłady z życia wzięte, krótkie zdania i optymalną długość treści, która nie zmęczy naszego czytelnika.
Estetyka treści – wygląd artykułu równie istotny
Treść, choć najważniejsza, nie zawsze musi stanowić jedyny powód, dla którego czytelnik po raz kolejny powraca na naszą stronę lub bloga w celu sprawdzenia, co nowego jest publikowane. Za przyciągnięcie nowych czytelników i zainteresowanie ich w równiej mierze odpowiedzialna jest strona graficzna.
Przed opublikowaniem treści zajmijmy się odpowiednim formatowaniem tekstu, z użyciem nagłówków, pogrubień, list punktowanych. Nie zapomnijmy także o grafikach, infografikach i innych multimediach, zapewniających większe zainteresowanie treściami.
Kierując się tymi wskazówkami zyskujemy większe szanse na to, by nasze treści były znacznie bardziej angażujące, niż to, co publikuje nasza konkurencja.
Materiał zewnętrzny