Prowadzisz firmę usługową lub sklep internetowy i szukasz nowych możliwości na poszerzenie grona swoich klientów. Warto byś zaczął prowadzić bloga firmowego. Może to być bloga w formie podstrony na twojej stronie firmowej. Może też to być zupełnie samodzielny blog, na którym będziesz publikował posty bezpośrednio nawiązujące do oferowanych przez ciebie usług, czy też produktów. Jednak musisz mieć tutaj na uwadze, że bloga nie powinieneś wykorzystywać jako prostej reklamy. To ma być raczej forma wyrafinowanej interakcji z twoimi klientami. Ale w tym wypadku powinieneś ich bardziej traktować jak czytelników, czy też po prostu internautów. Takie podejście zwiększa szanse na ich pozostanie na twoim blogu, a w konsekwencji na zainteresowanie się twoją ofertą.
Jakie treści publikować na blogu firmowym?
Zastanówmy się więc jakie treści warto zamieszczać na blogu firmowym? Oczywiście powinny to być treści bezpośrednio powiązane z oferowanymi przez ciebie usługami, czy też produktami. Jednak nie specjalnie dosadnie, a bardzie sposób wyrafinowany, aby nie wyglądało to jak łopatologiczna, natarczywa wręcz reklama. Warto więc publikować również teksty, które omawiają ogólnie problemy twojej branży. Warto by artykuły swoją treścią zachęcały do dyskusji. Wówczas zachęcimy internautów do komentowania naszych wpisów. Ten rodzaj zaangażowania czytelników sprawi, że będą stale zaglądać na naszego bloga. Równie ważne jak to co publikujemy na blogu jest również systematyczność. Nowe artykuły powinny się pojawiać na regularnie. Inaczej szybko stracimy stałych czytelników, którzy zniechęceni brakiem nowych treści zwyczajne przestaną do nas zaglądać. Powinniśmy również odpowiadać na komentarze Powinniśmy również tworzyć treści, które będą dla internautów przydatne. Warto więc publikować treści w formie poradników. Wówczas zyskamy miano niemalże eksperta w swojej dziedzinie.
Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?
Warto więc zastanowić się jakie korzyści daje nam prowadzenie bloga firmowego. Przede wszystkim to kolejny kanał dla promocji twojej firmy. To tutaj znajdziesz swoich potencjalnych klientów. ważne jednak, aby traktować ich bardziej jak czytelników. Najpierw musimy zbudować więź z czytelnikami, a ofertę proponować im dopiero na samym końcu, albo wręcz podprogowo. Naszego bloga warto również połączyć z mediami społecznościowymi, choćby z Facebookiem. Tu również możemy poszerzyć znacznie krąg naszych potencjalnych klientów. Założenie fanpage naszego bloga nie będzie specjalnie skomplikowane. Dzięki tymi zyskam nowy kanał do promocji swojej firmy. Na Facebooku możemy informować przykładowo o nowych treściach na naszym blogu. To bardzo przydatne narzędzie promocyjne dla naszego biznesu I tutaj również liczy się przede wszystkim regularność. Warto więc być bardzo aktywnym na tym polu a zyskamy sporze grono naszych potencjalnych klientów.