Internet daje nam wiele możliwości na zarabianie pieniędzy. Dla jednych może to być dodatkowa praca po godzinach, dla innych zaś będzie to pełnowymiarowy biznes. Ciekawym sposobem za zarobek jest choćby copywriting. Na czym polega praca copywritera? W dużym uproszczeniu – po prostu na pisaniu. Pozycjonowanie stron internetowych, czy też marketing sieciowy nie może się obyć bez dobrego jakości contentu. I tutaj na scenę wkraczają copywriterzy. Dory copywriter nie tylko musi umieć dobrze pisać pod względem stylistycznym i gramatycznym, ale powinien również znać choćby podstawy SEO. Powinien również potrafić pisać teksty nastawione na sprzedaż. Wydaje się jednak, że jest to zawód, który pozwala na osiągnięcie całkiem zadowalających zarobków.
Na czym polega praca copywritera?
Więc na czym polega praca copywritera? W ogólnym ujęciu na tworzeniu unikalnych treści na strony internetowe. Mogą to być zarówno średniej jakości teksty na strony zapleczowe, ale również specjalistyczne artykuły stojące na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Dobry copywriter potrafi tworzyć treści odpowiednie do ich przeznaczenia. Nie da się ukryć, że w przypadku tworzenie artykułów zapleczowych ne jest konieczny dogłębny research, ani jakaś specjalistyczna wiedza z danego tematu. Liczy się zachowanie poprawnej stylistyki i ortografii oraz logiczne budowanie zdań, a także oczywiście pisanie na temat i zgodnie z zasadami SEO. Jeśli spełnimy te warunki to jesteśmy w stanie tworzyć dobre treści o jakości zapleczowej. niestety nie są one jakoś specjalnie dobrze płatne, dlatego warto wybrać sobie jakąś niszę tematyczne i się w niej wyspecjalizować.
Wówczas będziemy w stanie pisać artykuły specjalistyczne, które są już znacznie lepiej płatne. Te jednak wymagają znacznie więcej czasu i uwagi podczas pisania. Przede wszystkim w pierwszej kolejności musimy przeprowadzić dokładny i rozległy research. Dopiero na tej bazie możemy zacząć tworzyć treść. Artykuł musi być napisany nie tylko poprawnie, ale również musi być atrakcyjny dla czytelnika. Tylko taka treść może bowiem przyciągnąć ruch na stronę intranetową.
Ile zarabia copywriter?
Trudno jednoznacznie ustalić średnie zarobki copywriterów. Są one bardzo zróżnicowane. Coprywiterzy pracujący na własny rachunek ogłaszając swoją ofertę podają zwykle cenę za 1000 znaków ze spacjami. Na tej podstawie można stwierdzić, że na tekstach zapleczowych mogą zarobić od 1 do 10 zł na 1000zzs. Jest to przedział dość spory, ale faktycznie zarówno po stronie copywriterów, jak i zleceniodawców można znaleźć stawki w takim właśnie zakresie. Teksty specjalistyczne zwykle kosztują zleceniodawców powyżej 10 zł za 1000zzs. W tym wypadku górna granica nie jest w zasadzie znana. Nie wiadomo do końca ile są w stanie wyciągnąć specjaliści. Wydaje się jednak, że zawód ten przy odrobinie samozaparcia może przynosić całkiem niezłe profity.